Първенецът в Китай Себастиян Фетел в своя Ред Бул ще бъде най-лекият състезател на старта на международното трасе в Шанхай. Контролните органи установиха общо тегло на машината му от 637 килограма. Предимството за испанеца възлиза на седем килограма пред Себастиян Фетел и повече от 20 кг. под теглото на двойката на Brawn Дженсън Бътън и Рубенс Барикело.
Най-тежки състезанието в неделя ще започнат Нелсиньо Пикет от Рено (697,5 кг) и пилотът на Макларън Хейки Ковалайнен, който е по-лек със само половин килограм. Фрапиращата за стандартите на Формула 1 разлика в голяма степен се дължи на „пит стоп” стратегията, която ще предприемат тимовете. Други фактори, които оказват влияние върху тежестта на машините е наличието (или отсъствието) на KERS системите, а също така и личното тегло на пилотите.
Люис Хамилтън («Макларън») – 679,0 кг.
Хейки Ковалайнен («Макларън») – 697,0 кг.
Фелипе Маса («Ферари») – 690,0 кг.
Кими Райконен («Ферари») – 673,5 кг.
Роберт Кубица («БМВ-Заубер») – 659,0 кг.
Ник Хайдфелд («БМВ-Заубер») – 679,0 кг.
Фернандо Алонсо («Рено») – 637,0 кг.
Нелсиньо Пикет («Рено») – 697,5 кг.
Ярно Трули («Тойота») – 664,5 кг.
Тимо Глок («Тойота») – 652,0 кг.
Себастиян Бурде («Торо Росо») – 690,0 кг.
Себастиян Буеми («Торо Росо») – 673,0 кг.
Марк Уебър («Ред Бул») – 646,5 кг.
Себастиян Фетел («Ред Бул») – 644,0 кг.
Нико Розберг («Уилямс») – 650,5 кг.
Казуки Накаджима («Уилямс») – 682,7 кг.
Адриан Сутил («Форс-Индия») – 648,0 кг.
Джанкарло Фисикелла («Форс-Индия») – 679,5 кг.
Дженсън Бътън («Brawn GP») – 659,0 кг.
Рубенс Барикело («Brawn GP») – 661,0 кг.