На последното заседание на Световния съвет на ФИА в сряда бе взето решение за увеличаване максималния брой болиди на стартовата решетка за шампионата на Формула 1 до 26, а също така бе установен доброволен бюджет в размер на 40 милиона британски лири, влизащ в сила от следващия сезон.
В понятието бюджет не са включени заплатите за състезателите (в това число и изпитателните пилоти), разходи за маркетингова дейност и благотворителност, глоби налагани от световната централа за автомобилни спортове, дивиденти от участия във Формула 1 и разходи, които не са в резултат от състезателната дейност на тима. Освен това от следващата година лимитът няма да засяга разработката и себестойността на двигателите. За контролът и съблюдаването на това ограничение ще бъде създадена специална комисия, която ще се занимава с мониторинг финансовата дейност на тимовете.
Управниците от ФИА увеличиха привлекателността на доброволния бюджет с няколко на брой предимства. Отборите съгласили се на условията ще имат възможността да използват предни и задни антикрила с регулируеми ъгли на атака, а също така и двигатели с неограничени обороти в минута. На съответните отбори ще бъде предоставена свободата за неограничени изпитателни тестове, в това число и тези в аеродинамичните тръби.
ФИА постави краен срок до 29 май за заявки от отборите, който изявяват желание да се включат шампионатната надпревара от следващата година. Желаещите трябва да посочат дали ще се състезават с доброволния бюджет. Списъкът на одобрените ще бъде обявен на 12 юни. Новите отбори, които ще се състезават и в конструкторския шампионат и с таван на бюджета ще бъдат спонсорирани от собственика на комерсиалните права.
Спонсорството включва еднократно изплащане на 10 милиона долара на отбор плюс безплатен транспорт на двете шасита и товар до 10 000 кг., както и 20 самолетни билета за събития извън Европа.
Както бе обявено по-рано през годината презареждането с гориво по време на състезание от 2010 г. ще бъде забранено с цел подобряване горивната ефективност на болидите и намаляване транспортните разходи.