Пловдив вече има юбилеен шампион – тимът на Калояново успя да дублира миналогодишната си титла като отново стана регионален победител в десетото издание на Каменица ФЕНкупа и се класира за Големия финал през септември. В битката за Национален шампион на десетата ФЕНкупа ще се включи и тимът на ВипДент, които завършиха на второ място. Момчетата от ВипДент загубиха нещастно на финала с дузпи след 2:2 в редовното време. Калояново бяха безгрешни при наказателните удари и в крайна сметка отново вдигнаха престижния регионален трофей на най-големия турнир по футбол за непрофесионалисти в България.
Двата отбора на първите места в Пловдив се присъединяват към финалистите от Авангард (Сандански) и Бенефис 2011 (Благоевград) и ще играят за традиционната Голяма награда на Каменица ФЕНкупа – посещение на мач на европейски отбор по избор.
На 3-то и 4-то място се класираха съответно отборите на Вамос и Картела, които завършиха 4:3 при дузпите в малкия финал. Освен награди за четирите най-добри отбора в региона, организаторите връчиха и 3 индивидуални приза. Тимът на Мишел (Велинград) бе отличен за „Най-спортсменски отбор", Паулин Томов от шампионите бе обявен за „Най-атрактивен състезател“, а „Най-добър вратар" на Пловдив и региона е Тодор Малинов.
Индивидуалните награди, грамоти и подаръци призьорите получиха от местната легенда Лилчо Арсов, който малко преди награждаването лично изпробва уменията на участници и фенове. За нещастие на дългогодишния вратар на местния Ботев, дузпите на аматьорите бяха на професионално ниво, а най-добър се оказа Петър Игнатов, който не пропусна нито веднъж срещу Арсов и с това заслужи оригинална топка adidas от партньорите на турнира, които осигуряват екипировката на финалистите и официалната топка на Каменица ФЕНкупа 2012 adidas TANGO 12.
Сред най-колоритните участници в турнира бе и отборът на Васил Лукаев – аматьорът, който направи фурор в миналогодишната класация за Футболист на годината и се подреди след премиера и Димитър Бербатов. За жалост на Васко, тимът на Пеперудките отпадна на 1/16 финалите и не можа да се впусне в битката за юбилейната ФЕНкупа.
По традиция за участници и фенове имаше и много награди, осигурени от Каменица и корпоративните партньори на юбилейното десето издание на трунира – adidas, Globul, Ford Moto Pfohe и Samsung. За жалост на феновете никой в неделния финал на „Точен шут“ не успя да спечели 365 литра Каменица и възможността да ги сподели с приятели, макар да имаше над 55 класирани. Във финала в Пловдив се включи и двукратният победител в играта Лазар Будаков, който не успя да покаже своята точност, но обеща да се пробва във всеки регионален полуфинал на юбилейната ФЕНкупа, за да стане първият в историята на турнира с три победи в играта.
Нов рекорд за скорост в играта „Силен шут“ поставиха Илиян Порязов и Николай Петров, които съответно в събота и в неделя заковаха радара на 115 км/час, с което си заслужиха маркови екипи на лондонския Челси, който междувременно спечели ФА къп в Англия.
Феновете показаха отлични умения и в „Гол от центъра” за оригинални аксесоари на Ford и Шампионска лига, както и в новата специална игра на Globul „Бърза връзка”, в която бяха раздадени оригинални фен-шапки на Манчестър Юнайтед.
Награди имаше не само за най-добрите с футболната топка, но и за онези с повече късмет – Валентина Димитрова си тръгна от стадион „Пловдив” с 32-инчов телевизор Samsung, Калин Димов ще изкара незабравим SPA&test-drive уикенд с Ford, а Трендафил Бойчев заслужи смартфон Samsung от Globul.
Една от най-големите награди на Каменица ФЕНкупа 2012 не е предметна – в Пловдив я заслужи Ненчо Узунов, който ще има честта да играе рамо до рамо с патрона на юбилейната десета Каменица ФЕНкупа 2012 Христо Стоичков в специалния Звезден мач. През септември тимът на Камата ще се изправи срещу отбора на една друга световна футболна легенда, чието име Каменица ФЕНкупа все още пази в тайна. Отборът на Ненчо, Торнадо, събра най-много почитатели по време на двудневното гласуване на стадиона и излъчи своя капитан за участник на Звездния мач. Селекцията на ФЕНотбора продължава и в следващите регионални полуфинали – тимът с най-много фенове във всеки град ще има представител на вълнуващото събитие, а един от всички гласували ще може да гледа Евро 2012 на чисто нов телевизор Samsung.
Партньорите от Samsung се погрижиха не само за технологичните награди, но и за забавлението на феновете в Пловдив – професионален художник нарисува карикатури на повече от 50 момчета и момичета на специалното Galaxy Note ателие, което ще бъде построено и на следващия регионален полуфинал през следващия уикенд – на 12 и 13 май Каменица ФЕНкупа ще нажежи футболните страсти на стадион „Берое” в Стара Загора.