Чуждестранните посетители на европейското първенство по футбол Украйна показват изключително нисък интерес към историческите музеи, паметници и селища на домакините, като вместо това насочват вниманието си към посещения на пивоварни и дестилационни фабрики. Именно това направи туристическа агенция в Харков най-печеливша, защото тя препълни на няколко пъти капацитета за екскурзии, наречени "Украински бирен маратон" и "Историята на украинската водка", съобщава местният вестник "Днес".
Биреният тур включва посещение на няколко от по-известните пивоварни, където туристите имат уникалната възможност да наблюдават процеса на приготвяне на питиетата, а след това и да опитат от прясната пенлива течност. Екскурзията за любителите на по-твърдия алкохол ги изпраща в най-голямата дестилационна фабрика в местността, а след това и в малко, но популярно селце, в което туристите имат възможността да употребяват в сериозни количества местно спиртно питие с висок градус. Двете експедиции през украинската територия продължават приблизително ден и половина, а цената за записване е 62 долара, съобщиха от специално създадената агенция за разпространение на билети.
Други популярни туристически дестинации за феновете от европейското първенство са турове през градовете, скачане с парашут и посещение на днепърската хидроелектрическа централа, която е построена преди много години по съветски образец. По-малко посещавани са туровете през музеи и обучение на старинни местни ритуали, включващи музика и танци. Все пак, алкохолните екскурзии остават на първо място за над един милион чужденци, които ще посетят Украйна до края на европейското първенство.