Tочно седмица преди най-големия мач за европейския клубен футбол – финала в Шампионската лига между Тотнъм и Ливърпул – цената на билетите достигнаха ниво, което е немислимо за професионалния спорт.
Всеки желаещ да се сдобие с пропуск може да разгледа наличностите в сайтове за вторична продажба. Бърз преглед показва, че само за три дни цените за един билет са се покачили двойно.
В четвъртък в платформите са се предлагали пропуски срещу 4600 паунда, днес вече, с намаляването на бройката, цената е 9 286 паунда. В предишни издания на финалите се наблюдаваха също завишени цени, които бяха между 1 200 – 3 000 паунда.
Тазгодишното издание бележи най-високите цени. Безумният скок се дължи на факта, че се предлагат за много кратък срок, а от УЕФА предоставиха прекалено малък брой пропуски за феновете на двата клуба.
Специалистите предупреждават, че феновете трябва да бъдат внимателни в подобни случаи, тъй като може да се окажат измамени. През изминалите години се е случвало привърженици да платят баснословни суми и да се окаже, че билетът е фалшив точно пред входа на влизане към стадиона.
Според медиите на Острова 15 хиляди привърженици на Тотнъм са пътували до Амстердам за полуфинала с Аякс, а местата, предоставени за „шпорите” бяха само 2600.
Основният проблем може би се корени в това, че от УЕФА дадоха съответно по 16 613 билета на Тотнъм и Ливърпул. Тази бройка е нищожна като се има предвид посещаемостта на двата отбора. Общият брой пропуски за двата клуба е 33 226, а вместимостта на стадион „Уанда Метрополитано” в Мадрид е 67 829 души.
От УЕФА раздадоха около 4 000 билета през март 2019 година, в момент, в който все още не се предполагаше кой ще е на финала. Останалите 23 500 билета са в ръцете на търговски партньори, спонсори, сътрудници и национални федерации към УЕФА. Предполага се, че осемте големи фирми, спонсориращи Шампионската лига, са получили повече билети от двата клуба поотделно.