Половината от зрителите на Висшата лига пускат телевизорите заради мачовете на Манчестър Юнайтед, показа изследване на немския изследователски институт „Шпорт унд Маркт". 52 на сто от феновете в цял свят държат да гледат не друг, а Руни и компания.
Цифрата показва не само колко важен е Юнайтед за лигата, но и че има пълни основания да претендира за по-голям дял от постъпленията от ТВ права на Острова. За разлика от Ливърпул обаче тимът няма намерение да настоява за повече пари. Собствениците държат на колективната продажба на ТВ правата и на принципа на разпределение, който отчита броя излъчени мачове и класирането.
През сезон 2010/11 мачовете от Висшата лига са били гледани от 4,7 милиарда души. 3,9 милиарда са били вкъщи пред телевизорите, а 777 милиона - в кръчми, барове и клубове. Т.е. 380-те мача от въпросния сезон са наблюдавани от средно 12,3 млн. души. Някои от срещите, които се излъчват на живо по Sky във Великобритания, обаче събират по-малко от един милион зрители. Отделни мачове между не толкова известни отбори почти не привличат фенове, ако изобщо ги дават по телевизията.
Шампионът по ТВ гледаемост е Манчестър Юнайтед, чиито мачове са следени от 2,424 милиарда души, или 51,8 процента от всички зрители на Висшата лига. В Манчестър може да се гордеят, че всеки мач се гледа от средно 64 млн. души, което е значително повече от средното за лигата.
Според „Шпорт унд Маркт" през сезон 2010/11 са били излъчвани 185 000 часа английски футбол, като увеличението в сравнение с предишната година е с 65 на сто. Профилът на феновете също се разширява. Любителите на футбола в САЩ и в Китай например са добре образовани млади мъже, които са с приходи над средното за двете държави. Във Великобритания пък една трета от запалянковците са жени.
Високата гледаемост на английския футбол се дължи както на интереса на феновете, така и на международния състав на лигата. В 20-те й отбора са представени 71 нации, сред които далечен Оман и Бенин.