Футболният турнир за деца „Искам да бъда" ще се проведе от 29 до 31 май в Симитли, съобщиха от организаторите.. Главен координатор на събитието ще бъде международният съдия Цветан Георгиев, а патрон ще бъде националът Благой Георгиев
В надпреварата ще вземат участие 250 деца. Съорганизатори са ДАМС, БФС, ПРООН, Институт "Отворено общество" и община Симитли. Основен спонсор на турнира и тази година е "Балканика Холдинг Груп". Целта е, интеграция на деца от малцинствата, следователно в състезанието ще вземат участие малчугани от различни етноси. Бившият играч на Славия Благой Георгиев ще връчи купите и медалите. Интересът към турнира е доста сериозен. Без редакция публикуваме и информацията за самата кампания.
КАМПАНИЯ “HELP – ЗА ЖИВОТ БЕЗ ТЮТЮН“
Кампанията на Европейската комисия „HELP – За живот без тютюн” се провежда в 27 страни членки на Европейския съюз и е насочена към подобряване на общественото здраве в Европа и по-специално срещу пристрастяването към тютюнопушенето, било то активно или пасивно.
Европейският съюз определи борбата с тютюнопушенето за един от своите най-важни приоритети в областта на общественото здраве. Свързаните с тютюна заболявания са втората най-честата причина за смърт в света - около 5 млн. смъртни случаи всяка година , т.е. всеки седми умира вследствие на тютюнопушене.
Приоритети на кампанията „HELP – За живот без тютюн“
- Предотвратяване на тютюнопушенето
- Отказване от тютюнопушене
- Рисковете, свързани с пасивното пушене
Кампанията “HELP – За живот без тютюн” е насочена основно към подрастващите (15 - 18 год.) и младежите (18 – 34 год).
„HELP – За живот без тютюн“ в България
България като ново-присъединила се членка на Европейския съюз се включва в Европейската кампания „HELP – За живот без тютюн” през втората година от старта й.
· СО-тестове
Основен елемент в кампанията „HELP - За живот без тютюн“ е измерването на нивото на СО (въглероден окис) в организма на хората. То се извършва в специални тенти на кампанията, позиционирани на публични и оживени места, в които се раздават информационни и промоционални материали.
Индивидуалните резултати са анонимни, кодирани за целите на кампанията, за да може да се създаде компютърна база данни. Тези данни се използват за основа на европейското изследване HELP-COmets, реализирано от професор Бернард Даутзенберг.
„HELP – За живот без тютюн“ в България
Кампанията „HELP – За живот без тютюн“ стартира в България на 31 август 2007 година след присъединяването на страната ни към ЕС. Партньори на кампанията са Министерство на здравеопазването, Държавна агенция за младежта и спорта, Български червен кръст, Асоциацията на студентите по медицина и други. До момента са проведени над 40 локации в София и страната за измерване на нивото на CO (въглероден окис) в организма на хората. В рамките на инициативата, съвместно с Министерство на здравеопазването се проведе и националния ученически конкурс „Проектът на нашият клас – за живот без тютюн“, който предстои да бъде обявен и тази година.
ПР агенция „Янев и Янев“ е официален представител на инициативата в България, а наши медийни партньори са радио Витоша и радио The Voice.
В европейски мащаб изледването включва близо 340 000 пушачи и непушачи в страните членки. През периода на тестването на европейските граждани, вторичните анализи показват намаляване съдържанието на СО в белите дробове при непушачите между 2006 – 2008.
Това се дължи на:
o прогреса на контрола върху тютюнопушенето в Европа;
o Национални и европейски инициативи;
o Кампании против тютюнопушенето и HELP в страните членки на европейския съюз.
· Телевизионна рекламна кампания
Телевизионната реклама на кампанията HELP включва 30 и 10 секунди тематични клипове:
· Живот без тютюн за младите хора,
· Отказване от пушенето и
· Опасността от пасивното пушене
Рекламата е излъчена по 96 национални телевизионни канала в цяла Европа.
· Интернет - страницата www.help-eu.com
Сайтът на кампанията HELP съдържа:
Подробна информация за здравни и социални проблеми свързани с тютюнопушенето;
Информация за постигнатото на европейско ниво в тази област ;
Персонализирана програма за отказване от вредния навик чрез 25 полезни мейла;
Модул за пасивното тютюнопушене - ключови факти и полезни съвети;
Онлайн игра „Бягство”, която цели да разкрие опасностите от пасивното пушене.
· Интересни факти от кампанията, проведена в България
· В България близо 40 % от младежите, участвали в измерванията, под 20 години са пушачи;
· България, спрямо другите европейски страни по отношение на пушачите участвали в измерванията се подрежда на девето място. Кипър, Малта, Гърция и Ирландия държат първенството по брой на пушачи включили се в кампанията.
· България е на трето място сред европейските страни по брой изпушени цигари на ден. Българите посочват, че пушат средно по близо кутия на ден – 16.5 цигари.
Измерването на СО се явява полезен инструмент, който намалява излагането на тютюнев дим при пушачи и непушачи. Тази кампания може да постави основите на де нормализирането на тютюнопушенето в Европа и да намали неравнопоставеността сред европейските граждани по отношение на качеството на въздуха.
Забележки:
- “Изразените в настоящото съобщение за пресата възгледи в никакъв случай не трябва да се считат за официалната позиция на Европейската комисия.”
- По-подробна информация с препратки към научни публикации може да се получи при поискване.
- “Изразените в настоящото съобщение за пресата възгледи в никакъв случай не трябва да се считат за официалната позиция на Европейската комисия.”
- По-подробна информация с препратки към научни публикации може да се получи при поискване.