Този четвъртък във Виена се състоя премиерата на най-новата състезателна суперкола Pagani Zonda R. Според официалното прес-съобщение на производителите, разработката на автомобила е отнела 2 години, поради което сегашното купе споделя едва 10 процента от особеностите си с предшественика Pagani Zonda F.
Новата Zonda, която не разполага със сертификат, позволяващ използването й на обществените пътища, разполага с изцяло въглеродно шаси с допълнителни аеродинамични елементи, алуминиево окачване и шест-литров V12 от състезателната версия на Mercedes Benz CLK GTR. Така двигателят окомплектован със шест-степенна секвенциална скоростна кутия произвежда 750 конски сили и 710 Нм въртящ момент.
По данни на производителя бегачката се изстрелва от 0 до 100 км/ч за 3,2 секунди и има възможността да достигне скорост от 400 км/ч.
В сравнение с оригинала, състезателната ревизия на автомобила разполага с колесна база по-дълга с 47 мм, общата дължина е нараснала с 394 мм, а ширината е нараснала с 50 мм.
Цялото удоволствие струва безсрамните 1,4 милиона евро. Компанията също така подготвя версия на колата, която ще може да се движи и по обществените пътища. Тя ще бъде наречена Cinque. Двигателят няма да разполага със същата мощност, но 678-те кончета ще компенсират тази липса повече от удачно. Cinque ще бъде произведена в ограничен тираж от 5 коли.