Корейският автомобилопроизводител Hyundai показа за първи път в Европа петото поколение на един от най-популярните си модели – Elantra, в рамките на автосалона в Барселона. Автомобилът ще излезе на пазара в Испания и някои други европейски страни през третото тримесечие на 2011.
Новият компактен седан, още по-спортен и по-прогресивен от своя предшественик, ще продължи успешната традиция на компанията да предлага водещи в класа си динамика и икономичност, благодарение на най-новите технологии, използвани при създаването му.
Elantra ще се предлага с най-добрия в автоиндустрията гаранционен пакет „Пет години тройна грижа”, който привлича европейските потребители към марката със съчетание от пет години пълна гаранция без ограничение на пробега, нет години безплатна пътна помощ и пет години безплатни прегледи на техническото състояние на автомобила.
Екстериорът на Elantra е плод на дизайнерската философия на Hyundai „флуидна скулптура”, чиято идея е да придаде изтънченост и динамика на линиите и формите на автомобила. Снижавайки линията на покрива, създавайки изразени арки на колелата и добавяйки остри характерни линии, които тръгват от А-колоната и обточват предния капак, за да се влеят в бронята, дизайнерският екип на Elantra е придал на компактния седан могъща и уверена осанка. Характерната шестоъгълна предна решетка ясно показва принадлежността на модела към семейството на Hyundai.
Елегантните решения продължават и в интериора. Сребристи елементи с обтекаема форма слизат от горната част на таблото към централната конзола, придавайки изтънченост и динамика на купето, а бляскавите черни и металически цветове във вътрешността добавят футуристични, високотехнологични акценти.
Обтекаемият и динамичен силует осигурява на новата Elantra коефициент на въздушно съпротивление (Cd) едва 0.28, което се отразява съществено и на разхода на гориво. Междуосието на Elantra е 2 700 мм – с 50 мм повече от това на предното поколение. Със своите 4 530 мм колата е и по-дълга от своя предшественик с 25 мм, докато ширината е същата – 1 775 мм. Височината е намалена с 35 мм до 1 445 мм без това да се отразява на пространството за главите на пътуващите. Вътрешният обем на купето е увеличен с 18 литра.
Новата Elantra е оборудвана със съвсем новия бензинов двигател Gamma 1.6 MPI D-CVVT, свързан с шестстепенна механична или автоматична скоростна кутия. Лекият, благодарение на алуминиевата си конструкция 1,6-литров четирицилиндров двигател Gamma MPI е оборудван с двойна система за изменение на фазите на газоразпределение, която повишава мощността му на 132 к.с. при 6 300 об/мин, намалява вредните емисии и му осигурява най-добрата икономичност в неговия клас. Максималният въртящ момент на агрегата е 158 Нм при 4 850 об/мин.
За ниския разход на гориво на Elantra допринасят и разработените изцяло от Hyundai шесттепенни скоростни кутии – автоматична с ръчно управление SHIFTRONIC и стандартна механична. Автоматичната трансмисия е първата в света, разработена специално за малки леки автомобили от средния клас. Тя включва три планетни зъбни колела, два съединителя и три спирачки, което я прави по-малка, по-компактна и по-лека от всяка друга шестстепенна автоматична скоростна кутия на пазара в момента. Hyundai е един от едва трите световни автомобилопроизводители, които използват собствени, уникални шестстепенни трансмисии.
За комфорта на водача и пътниците са предвидени множество новаторски системи като съпровождащи светлини, които угасват 30 сек, след като водача напусне купето, йонизираща система за пречистване на въздуха, отопляеми задни седалки и сензори в задната част за помощ при паркиране.
Създателите на новата Elantra са отделили сериозно внимание и на безопасността. Колата разполага със система за контрол на стабилността (VSM), която се прилага за първи път в класа, с електронна програма за стабилност (ESP) и шест въздушни възглавници.
Hyundai Motor Company бе един от шестте официални партньора на ФИФА за организирането на Световното първенство през 2010 година в ЮАР. Сътрудничество между корейския автомобилостроител и световната футболна централа датира от 1999-та година и според последния дългосрочен договор ще продължи поне до 2022-та.