Състезателите на Октан рали тийм Калин Дедиков и Георги Павлов с Great Wall Voleex C30 записаха поредното силно класиране и си гарантираха бронзовите медали в световния еко рали шампионат по време на финалния кръг в Гърция.
Дедиков и Павлов участваха в с подкрепата на Литекс Моторс в едно от най-трудните състезания през сезона - Hi-tech EKO Mobility rally 2014. С маршрут от почти 600 километра, в състава на които бяха включени отсечки от ERC Acropolis и гръцкия планински шампионат, средна скорост на лимита на серийните автомобили и часови график, несъобразен с трафика в Атина, ралито беше истинско изпитание за състезатели и автомобили. Както подобава за финал на шампионата, всички церемонии, старт, финал, както и закритият парк, бяха разположени на пл. Синтагма в центъра на гръцката столица, което предизвика и голям интерес от страна на публиката.
Българите стартираха уверено в първия ден на състезанието и се движеха плътно зад лидерите в шампионата с малки отклонения от идеалното време, като по средата на деня заемаха пета позиция в генералното класиране. Четирите следобедни отсечки около центъра на рали "Акрополис" - гр.Лутраки, предлагаха допълнителен заряд на надпреварата.
Явна грешка в пътната книга подведе екипажа по време на преминаването на РТ6 Аги Теодори и донесе огромните 1050 наказателни точки, което прати българите на осмо място в генералното класиране без шанс за подиум. Организаторите потвърдиха неточността в знаците на пътната книга, но оставиха без последствия временното класиране за етапа.
През втория ден от ралито Дедиков и Павлов нямаха какво да губят и атакуваха във всяка отсечка, борейки се с италианските екипажи Ливерани/Страда и Герини/Барчули и техните турбо автомобили. Въпреки разликата в мощността и оборудването на българския Voleex C30 в сравнение с новия Abarth 500 и Alfa Mito turbo на лидерите в шампионата, екипажът на Октан рали тийм завърши всички отсечки в топ 3 до средата на деня. При вторите преминавания българите успяха по безапелационен начин да покажат своите възможности, като спечелиха две от най-трудните отсечки и имаха готовност да оглавят класирането за втория ден след преминаването на последната за състезанието "Агиос Меркуриус". На старта обаче се разбра, че от съображения за сигурност култовата отсечка от класическото рали "Акрополис" се отменя от организаторите и екипажите я преминаха като преход.
Перфектните резултати от втория ден не заличиха голямото наказание от първия и българите завършиха състезанието на седма позиция в генералното класиране и на четвърта в своя клас. Това добави нови четири точки към актива им за световната купа и подпечата фантастичното трето място, на което Дедиков и Павлов завършиха шампионата. Шампион за четвърта поредна година стана Масимо Ливерани, за когото победата в Hi-tech EKO Mobility rally 2014 беше първа за сезона, следван от Гуидо Герини също четирикратен вицешампион, втори и в състезанието.
В класирането за енергийна ефективност българският отбор и неговият Voleex C30 1,5 LPG отново постигнаха добър резултат и с общ разход 7,1/100 LPG те се наредиха на четвърто място, изпреварени единственото от CNG автомобилите на VW и Audi.
При конструкторите първи е Abarth с 86 т., следван от Alfa Romeo 64 т. и Toyota 52 т. Добрите резултати на Октан рали тийм класираха на шесто място Great Wall Motors с 24 т. въпреки скромните две участия, изпреварвайки по този начин BMW, Honda, VW, Audi и др., което е достойно постижение в дебютния за марката сезон в шампионат на Международната автомобилна федерация.
Екипажът: Това беше най-трудното за нас състезание от шампионата. Вложихме много усилия и средства, за да можем да участваме в Гърция и благодарим на Литекс Моторс за доверието, което ни гласуваха. Имахме желание и възможности да сме отново на почетната стълбичка, но независещи от нас причини ни спряха. Изпълнихме основните си задачи да затвърдим третото си място в шампионата и да докараме българския автомобил до финала в Атина с добро класиране.
Миналата година след състезанието в Гърция трикратният тогава вицешампион Герини ни каза, че трябват поне пет години в шампионата, за да имаме шанс за победа и влизане в топ 3. Явно не сме го послушали и още на втората успяхме да се докажем. Ние сме и поредното доказателство през 2014 г., че в българския автомобилен спорт има едно нещо, което е на световно ниво, и това са състезателите.