Владимир Арабаджиев преговаря с няколко отбора за следващия сезон в автомобилните серии GP2, които са крачка към Формула 1. Пилотът ни направи успешни тестове за тима на DPR в Херес, като изкара почти целия ден на испанската писта. "Да, водим преговори, но още нищо не е ясно.
Първо на дневен ред са тестовете в Абу Даби", заявиха от щаба на Арабаджиев пред в. "Стандарт". Варианти, освен DPR, са Пикет Гран при и DAMS. DPR или Дейвид Прайс Рейсинг е английски отбор с италиански мениджмънт. Пикет Гран при пък е наследник на Минарди, тим който напусна Формула 1 заради финансови проблеми. Негов собственик е именно Джанкарло Минарди.
Синът на бизнесмена Ветко Арабаджиев навъртя доста бързи обиколки на "Херес", защото времето до обяд беше почти идеално -леко облачно при нормална температура на асфалта. Днес в неговия болид ще седне рали шампиона Себастиян Льоб, а българинът ще подкара една от колите на Пикет Гран при. През уикенда талантливият пилот ще участва на картинг състезанието за Гран при на България в Кюстендил. После евентуално ще замине на тестове в Абу Даби.
Ето какво сподели Владо пред "Стандарт":
- Как ти се струва колата?
- Много бърза, различна е от Формула Мастър. Всъщност основната разлика е в спирачките, тези са карбонови.
- Каква скорост стигна?
- На бързите участъци се кара с 290 км/ч, но аз бях внимателен, защото за първи път съм на "Херес".
- А, карал ли си друг път болид от сериите GP2?
- Само веднъж, на френската писта "Пол Рикар".
- Казваш, че е различно, физическото натоварване ли е по-голямо?
- Да, това също. Проблеми с врата нямам, защото съм здрав. Болят ме само ръцете. С бързите участъци нямам проблеми, само с по-бавните. Спира се рязко с карбоновите спирачки, налягането стига то 100 бара, а това е убийствено. Трябва да свикна. Мисля, че мога да сваля още 2 сек. В два от завоите се влиза с 230 км в час, там също бях предпазлив.
- В края имаше проблеми?
- Да, нещо с двигателя стана, но всичко мина добре. Доволен съм от времето си, завъртях най-бързата си обиколка до обед за 1:28,4 и свалих една десета от времето, което бяха записали с тази кола предния ден.