Финалът на първенството по рали тази събота и неделя в Твърдица, ще бъде решаващо за две от петте титли за хомологираните автомобили. След като в генералното класиране и N 4, както и в N 3 шампионите са известни още след Сърбия Рали (съответно Крум Дончев и Георги Белчев), в края на уикенда трябва да се разбере кои ще са първенците в клас А6 и N 2.
След като стартира новия си сезон с очевидната амбиция да вземе трофея при „а-шестиците”, софийската художничка Екатерина Стратиева (Астра Рейсинг Тим, Ситроен С2 R 2 Макс) бе начело в класирането от началото на сезона и води на Тихомир Стратиев (Марина Моторспорт, Ситроен С2 R 2 Макс) с 35:26 т.
Трети кръг преди края е Иван Ганчев (Хаволайн Рейсинг Тим, ФИАТ Пунто), който има 20 т. Той теоретично няма шансове за титлата, след като залагайки на сливенския старт, предпочете да не кара в Пловдив. Така с отпадането на Сливен Рали търновецът изпусна ценни точки от Хеброс, но също и възможността да спечели втора поредна титла в два различни класа.
Пресмятанията в момента показват, че след твърдишкото рали Стратиева ще има да вади два най-слаби резултата. Това означава, че сборът след финала в неделя ще бъде намаляван с 8. За финала има заявени пет автомобила в този клас и в най-лошия случай (пета на финала), Стратиева ще вземе минимум 4 т.
Така шансовете й да спечели срещу съфамилника си от Варна се свеждат до два варианта. Първият е, ако състезателката завърши до четвърто място, а Тихомир е с позиция по-назад в подреждането на класа. В най-добрият случай за шампионата Катето ще е с 37 т. (победа и намаляване на актива с 8 т.) или 31 т. (пето място и отнемане на същия брой).
В същото време титлата за Стратиев е гарантирана, при положение, че той завърши от първо до трето място, а Стратиева е пета. В това състезание пилотът на Марина Моторспорт само ще добавя към актива си, след като очаквайки новия за него автомобил през този сезон, той пропусна състезанията в Костенец и Видин.
Опцията с изравняването на актива на Стратиева и Стратиев е в два от случаите (и в двата активът и е намален с 8 т.) – тя е 4-а а Стратиев – 3-и (двамата ще имат по 32 т.) и ако Катето е 5-а, а Тихомир – 4-и (по 31 т.).
Вероятно това е първият случай, в който проблемът за определението „победа” ще се превърне в казус. Причината е, че в две състезания – Хеброс и Сърбия Рали, Стратиев печели първото място в А6 при случай, в който няма сформиран клас: той е първи (5 т.), Стратиева – втора (4 т.). Ако това се признае от БФАС за победа и съответно коректив, то Стратиев става шампион с 2:1 победи.
При положение, че за победа се признават 10-те точки при пълно сформиране на клас (минимум три автомобила), то и при двата варианта на равенствата Стратиева печели титлата с 1:0.
Трети кръг преди края е Иван Ганчев (Хаволайн Рейсинг Тим, ФИАТ Пунто), който има 20 т. Той теоретично няма шансове за титлата, след като залагайки на сливенския старт, предпочете да не кара в Пловдив. Така с отпадането на Сливен Рали търновецът изпусна ценни точки от Хеброс, но също и възможността да спечели втора поредна титла в два различни класа.
Пресмятанията в момента показват, че след твърдишкото рали Стратиева ще има да вади два най-слаби резултата. Това означава, че сборът след финала в неделя ще бъде намаляван с 8. За финала има заявени пет автомобила в този клас и в най-лошия случай (пета на финала), Стратиева ще вземе минимум 4 т.
Така шансовете й да спечели срещу съфамилника си от Варна се свеждат до два варианта. Първият е, ако състезателката завърши до четвърто място, а Тихомир е с позиция по-назад в подреждането на класа. В най-добрият случай за шампионата Катето ще е с 37 т. (победа и намаляване на актива с 8 т.) или 31 т. (пето място и отнемане на същия брой).
В същото време титлата за Стратиев е гарантирана, при положение, че той завърши от първо до трето място, а Стратиева е пета. В това състезание пилотът на Марина Моторспорт само ще добавя към актива си, след като очаквайки новия за него автомобил през този сезон, той пропусна състезанията в Костенец и Видин.
Опцията с изравняването на актива на Стратиева и Стратиев е в два от случаите (и в двата активът и е намален с 8 т.) – тя е 4-а а Стратиев – 3-и (двамата ще имат по 32 т.) и ако Катето е 5-а, а Тихомир – 4-и (по 31 т.).
Вероятно това е първият случай, в който проблемът за определението „победа” ще се превърне в казус. Причината е, че в две състезания – Хеброс и Сърбия Рали, Стратиев печели първото място в А6 при случай, в който няма сформиран клас: той е първи (5 т.), Стратиева – втора (4 т.). Ако това се признае от БФАС за победа и съответно коректив, то Стратиев става шампион с 2:1 победи.
При положение, че за победа се признават 10-те точки при пълно сформиране на клас (минимум три автомобила), то и при двата варианта на равенствата Стратиева печели титлата с 1:0.