Нов прототип с хибридно задвижване от Рorsche… е, не е Cayenne S Hybrid, 911 GT3 R Hybrid или 918 Spyder концепт, а само велосипед. Планинският бегач Porsche Hybrid RS тежи по-малко от 16 кг, има електрическо подпомагане на движението и пробег на ток с едно зареждане малко над 50 км.
Освен леката си карбонова рамка, окачването мултилинк отзад и предната вилка с ход от 100 мм, това колело има още малко интересна специална екипировка. Като вграден i-Phone в кормилото, свързан чрез W-Lan с електронна кутия, която освен другите си функции осигурява сателитна навигация и подсеща за останалата енергия в акумулатора.
Асистенцията на задвижването се осъществява на задното колело с мощност до 450 Вата. Задвижването се регулира чрез датчик за въртящия момент, който осигурява допълнителното задвижване щом "усети", че колоездачът настъпи по-здраво педалите. Акумулаторът е литиево-манганов, прикрепен е към рамката и прилича външно на колоездачна бутилка за вода. Акумулаторът се зарежда при спускане, независимо дали е на спирачка или свободно.
От Porsche смятат, че хибридният велосипед е по-добър за здравето от стандартния, защото осигурява по-равномерно натоварване на сърцето и цитират главният интернист на болницата Алфред Круп, Есен - "В спортовете най-важното е равномерния и не претоварващ пулс. Базово правило е "180 минус възрастта = тренировъчния пулс". Това означава, че за 50-годишен човек максималният тренировъчен пулс трябва да е 130 удара в минута.
Tака целта на колелото, според създателите му от Щутгард, е да се поддържа тренировката в границите, полезни за здравето, без претоварване на ездача на дълги разстояния и изкачвания, като се фокусира върху удоволствието от колоезденето.
auto-press.net