Според последните данни на JATO Dynamics, през изминалия месец в Европа са били закупени с 8.6% по-малко нови автомобили в сравнение с май миналата година, съобщава auto-press.net.
Неблагоприятната ситуация на германския пазар се отрази най- сериозно на основните “играчи”, като Volkswagen Golf, Opel Astra и Ford Fiesta, но в същото време помогна на Renault и в частност на новото поколение на Clio, да отбележат впечатляващ продажбен резултат.
Два от единствените три модела, които отчитат подобрение в позициите си за май, носят емблемата на Renault. Това са Clio (+15.2% до 28 111 продажби) и Megane (+16.6% до 21 662 единици). Третият е новото поколение на Volkswagen Polo, търсенето на който се е повишило с 16.8% до 30 477 единици. Двата френски автомобила отчитат също така и завидно представяне през първите пет месеца на годината- при Clio увеличението е в размер на 43.3% до 160 795 автомобила, а при Megane е 33.1% до 115 204.
Renault е и една от трите Топ10 автомобилни марки, които регистрират увеличение в продажбите в Европа през изминалия месец. Новите регистрации на френската марка са се подобрили с 10.4% до 95 286 автомобила. При останалите две “плюсови” марки- Audi и Mercedes, увеличеният в новите регистрации са значително по- скромни- 2.4% до 55 320 коли и 1.6% до 54 207 единици.
Renault е и компанията в Топ 10, която отчита най- голям ръст в продажбите си в края на първите пет месеца на годината (+27.2% до 518 931 продажби).