1. Novsport
  2. Автоновини
  3. Mini JCW - перфектната завивачка - супер-мухобоец

Mini JCW - перфектната завивачка - супер-мухобоец

Името Cooper е неразделно с марката MINI от поне три поколения насам

Mini JCW - перфектната завивачка - супер-мухобоец

Не ми се слизаше от колата след трите дни с нея. Не ми се даваха ключовете обратно, исках още и още да си завивам с километри и да раздавам газ. Но, това е животът драги ми Уотсън...

Името Cooper е неразделно с марката MINI от поне три поколения насам. Плод на легендарната страст към надбягванията и инженерната прецизност, колата неведнъж и дваж е изкачвала подиумите на световните състезания. 

Технологията на автомобилите днес е толкова развита, че едва ли има нещо в една марка, което да не може да бъде предложено от друга. Дори и при класическото MINI, доработено от JCW, под капака откриваме толкова типичната за модерните времена кооперация - в английската по гените си кола мотор на BMW, разработен в сътрудничество с колегите отвъд канала от френската корпорация PSA Peugeot-Citroen. Мотивацията днес за направата на генетичен по "рождение" спортен автомобил, който наистина да грабва дъха на водача си, обаче остава и днес, особено силна на мъгливия Албион, място с наистина исторически традиции в по-особените автомобили. 

Какво отличава този автомобил от другите "насъскани" като него? Преди всичко дизайнът. Той в много отношения запазва чертите, нарисувани от гениалната ръка на сър Алек Исигонис. Доста квадратната за съвременен автомобил форма, освен силната познаваемост на автомобила и неговата "генетика" определено му създава проблеми с аеродинамиката, което най-явно се вижда в прекрасната му мухобойна способност по която просто няма равен. Красотата изисква жертви и не е проблем от време на време през 200 - 300 км да се попочисти предното стъкло с две идеи - първо подобряване на видимостта и второ избягването на излишни обяснения с белите фуражки край пътя. Колелата във всеки ъгъл на автомобила /17-цолови алуминиев джанти и гуми run-flat с размер 205/45/, не само засилват приликата с оригинала, но и осигуряват феноменалната устойчивост с която си остават супер-известни и старите, и новите минита. 

Запалването на двигателя и форсирането му определено е салют в чест на половинвековната дружба между MINI и Cooper. Потеглянето не само пуска неочаквано сериозният за 1600-кубиков мотор глас на колата, но и определено задържа дъха. Започва пътната фиеста, празникът на завоите и заиграването с доста по-големите и свикнали да изпреварват всичко автомобили - аудита осмици, разни мерцедеси, да не говорим за черните джипове с разни букви и допълнения към името. Истинско удоволствие е да ги загубиш по завоите, там където няма кой от тях да стъпи на малкия пръст на минито. Перфектна завивачка с не по-малко перфектно спиране. 211-е "кончета" на Mini JCW буквално експлодират за 6,5 сек. от място до 100, максималната скорост по паспорт е 240 км/ч, но не са проблем и десетина отгоре.

Истинският проблем на този автомобил се нарича българска автомагистрала. Не знам дали някой мери флуктуациите на нивото на асфалта и доколко се задържа равномерността на покритието с времето, но ако има интерес да се разбере доколко са неравни нашите пътища, няма по-добър измервач от английския четириколесен снаряд. Това трябва да се разбере изключително точно от собственика на колата, за да не изпадне в някоя неприятна ситуация, изхвърчайки от поредната бабуна около тунелите на Хемус. 

Двигателят реагира най-добре при по-късите използвания на предавките в търсене на най-добрата комбинация мощност - въртящ момент. Максималната стойност на най-важната при изпреварванията индикация от 260 Нм е на разположение между 1850 и 5600/мин, осигурявайки безпроблемно всякакви изпреварвания. 

В управлението на автомобила се включват, когато не искаме да се борим с волана сами, системите Dynamic Traction Control (DTC), ABS, Electronic Brake Force Distribution (EBD), Cornering Brake Control (CBC), Electronic Differential Lock Control (EDLC) и Dynamic Stability Control (DSC). В по-осуканите бързи завои се използва за допълнителен кеф бутонът Sport, който "изостря" чуството във волана и отговорът на газта. Когато тези системи са изключени, се включва автоматично Electronic Differential Lock Control, който осигурява подобрена стабилност при ускоряване и в завоите при по-екстремен подход на шофьора. 

Въпреки че в основата си това Mini е кола за сам, то предлага достатъчно пространство и комфорт за четирима. Този въпрос е решен още от сър Алекс Исигонис преди половин век с поставянето на пътниците в достатъчно голяма "кутия" и разполагането на малкия четирицилиндров мотор напречно отпред в далеч по-малката втора "кутия" на двуобемния си автомобил. Днешното Mini, естествено, е по-голямо и широко, отново потвърждавайки гениалността на изобретателя, успял да направи вътрешните размери на колата по-големи от външните. Седалките са с ръчен реглаж, задната се разделя в съотношение 50/50, багажното пространство генетично в колата е малко от раждането й насам. Но който иска Mini с място за повечко багаж, може да погледне към Clubman. Оборотомерът е на волана, огромният кръгъл скоростомер в центъра създава понякога проблеми, заради използваното бликово стъкло. 

Mini посреща с успех световните стандарти за безопасност. На разположение е достатъчно голяма деформируема зона отпред, има и по-малка подобна отзад, както и много здрава централна клетка около пътниците, а стандартно на разположение са цели шест възглавници, които желая на никого да използва. 

Доста от модерните автомобили често са критикувани за липса на оригиналност и характер. Това не е случаят при Mini, още повече за варианта JCW. Тази трудно обуздавана от по-неопитните халичка има повече от достатъчно персоналност и в същото време е достатъчно практична за ежедневна употреба. Въпреки нелошият "тайминг" за пътуване от София до Варна и обратно, колата успя да изпразни 50-литровият си резервоар на връщането във Велико Търново, което грубо дава разход малко под 9 л на 100 км път. John Cooper Works Mini е наистина жесток "хот" автомобил, маскиран почти като нормален и с класическия за Mini вид на хечбек. 

Накрая остава въпросът за цената. "Красотата Санчо изисква жертви!", е възкликнал класикът-ценител, и тук това правило важи с пълна сила - 81 359 лв. с ДДС. Да-а-а....

Кратка техническа характеристика /заводски данни/: двигател - 4 цилиндъра, 16 клапана, 1598 куб.см с максимална мощност 155кВт/211 к.с. при 6000/мин и максимален въртящ момент 260 Нм в диапазона 1850-5600/мин. Джанти 7J x 17”, гуми 205/45 R17”. Размерности - междуосие 2467 мм, дължина 3730, широчина 1683, височина 1407 мм, следа отпред/отзад - 1453/1461 мм. Динамика - максимална скорост 237 км/ч, ускоряване от място до 100 км/ч - 6.5 сек., доускоряване на четвърта от 80 до 120 км/ч - 5,2 сек. Обем на резервоара 50 литра, среден разход на гориво 6,9 л/100 км, емисия на CO2 165 г/км. Маса празен 1130 кг, максимално допустима маса 1580 кг. Предно задвижване, 6-степенна механична предавателна кутия.

Auto-press.net

Хакинен сравни Формула 1 с тенис

На корта Хамилтън би имал предимство, смята бившият пилот

Себастиен Ожие спечели осма титла във WRC след триумф в Рали Монца (ВИДЕО)

Французинът имаше сериозен късмет, след като още в първата отсечка докосна един от бетонните блокове на множеството шикани по виражите на „Монца“

Евънс с минимален аванс пред Ожие на Рали Монца (ВИДЕО)

Трети след първите седем отсечки се движи Тиери Нювил

Автомобилна федерация на България отговори ударно на ММС

Вижте истината, с подпис и печат…

Нювил води със 7 десети на Еванс в Каталуня (ВИДЕО)

Състезанието приключи за Такамото Кацута, който блъсна своя Yaris в крайпътна мантинела

Мартин Чой: Не очаквах подиума, но съм много щастлив и още ме държат емоциите

Българинът отчете най-успешния сезон в кариерата си

Спортът и мачовете по телевизията днес

Вижте неделната програма

ОБЗОР: След първия ден на рали „Стари Столици“ (ВИДЕО+СНИМКИ)

Мартин Сурилов и Здравко Здравков над всички след 4-те отсечки в събота

27 екипажа са заявили участие на рали "Стари столици"

Последният кръг от националния шампионат ще се състои на 9 и 10 октомври