“Още от основаването му главната цел на Infiniti е да създаде нов тип автомобилен лукс, в който личността и изключителното изживяване при шофиране са по-важни отколкото самия автомобил”. Тези думи, които съдържат идеята зад Вдъхновената динамика на Infiniti, произхождат отпреди 20 години, казани са във връзка с новата луксозна спортна марка, която започва бизнеса си за първи път на 8 ноември само с 51 дилъри и два модела, предлагани в безспорно различни шоуруми.
Тези представителства имат наистина луксозен вид – днес вече обичаен за автоиндустрията, – с рецепция, открити офиси и еднакъв акцент върху продажбите и обслужването на клиентите. Автомобилите от своя страна също са уникални, фокусирани върху японското майсторство, сдържания лукс и с недостижима динамика.
Доста се е променило за изминалите две десетилетия. Шоурумите са се разширили, за да се освободи място за пълна гама от луксозни спортни автомобили, сред които купе, кабриолет, седани и SUV-та. Въпреки това оригиналната идея за Total Ownership Experience и Вдъхновена динамика се запазва дори и след като оригиналната мрежа от дилъри в Съединените щати е разширена с първокласни Infiniti Центрове в още 35 държави в цял свят.
“Една мечта, която стартира преди 20 години в Съединените щати, сега е основа на глобална луксозна автомобилна марка, казва Тору Саито, Corporate Vice President in charge of Global Infiniti Business Unit. - В началото Infiniti беше иноватор в дизайна, динамиката, технологиите и обслужването на клиентите през цялото време, докато притежават автомобила. Днес отново е точно така.”
Гледайки напред, към непрекъснато развиващата се гама ще се присъедини новото поколение на седана Infiniti M през пролетта на 2010 г., последвано от изцяло новия SUV Infiniti QX през лятото на 2010 г. Дори още повече – Infiniti наскоро анонсира първия си хибрид 2012 Infiniti M Hybrid и бъдещ електрически автомобил Infiniti EV.
Infiniti – кратка история
Продажбите на Infiniti официално стартират на 8 ноември 1989 г. в САЩ, но плановете за Infiniti се зараждат през 1985 г., когато е създаден строго секретният “Horizon Task Force” – група в рамките на Nissan с визия за създаването на нова луксозна спортна марка.
Тъй като американските и европейските луксозни марки вече са добре застъпени на американския пазар по това време, инвестицията и рискът в това начинание са големи. Имайки възможността да започне от “бял лист хартия”, екипът Horizon Task Force гледа всеобхватно на нещата. Те гледат на луксозните автомобили не само от гледната точка на продукта, но и на целия процес на притежание на автомобилите.
Horizon Task Force изучава отблизо водещи компании в сферата на обслужването извън автомобилната индустрия, включително Federal Express, хотелите Four Seasons и магазините Nordstrom. Тези проучвания на Task Force са повлияли директно върху всеки един аспект – от дизайна на шоурумите на Infiniti, които изглеждат по-скоро като луксозни хотели отколкото като дилърство за автомобили, до най-малките детайли на марковата идентичност като дизайна на визитните картички и опаковките на частите и аксесоарите.
Тази ориентирана към клиента философия, по-късно наречена “Infiniti Total Ownership Experience”, е приложена в политиката на обслужване, която включва нечуваното по онова време предлагане на заместващ автомобил.
Подбраното през юли 1987 г. име за новата луксозна спортна автомобилна марка символизира желанието винаги да се гледа напред – към нови хоризонти… Със свежо звучене и емблема с две централни линии, водещи към безкрайна точка на хоризонта, се ражда Infiniti, изписано с четири “i”.
Що се отнася до продуктите, Infiniti стартира в САЩ с два модела: луксозния спортен седан Infiniti Q45 и ориентираното към водача луксозно спортно купе M30. С тези два модела Infiniti демонстрира на автомобилния свят, че философията на неговите продукти е базирана върху оригиналност, динамика, качество и вълнуващо шофиране.
Това, с което Infiniti е най-влиятелно през ранните години, е въвеждането на Total Ownership Experience. В първото десетилетие от дейността си Infiniti е лидер при задоволството на клиентите, печелейки многобройни награди, включително и най-високо място в класацията Customer Service Index (CSI) на J.D. Power and Associates, и неизменно е в тройката на най-добрите независими изследвания за продажби и обслужване.
През тези ранни години на Infiniti в САЩ и Канада гамата от модели и мрежата от дилъри продължават да се разрастват с постоянно и планирано темпо. През следващите години към Q45 се присъединяват компактният спортен седан Infiniti G20, луксозният седан с авангарден дизайн J30, спортният седан I30 и луксозният SUV QX4. В края на първото десетилитие Infiniti стабилно продава около 75 000 автомобила годишно.
През март 2002 г. се появява спечелилият много награди Infiniti G Sedan, последван от G Coupe през ноември 2002 г. и иконичния кросоувър SUV Infiniti FX crossover през януари 2003 г. Всеки един от тях получава изключителен прием от специализираните медии и Infiniti се сравнява с водещите европейски компании като лидер по отношение на дизайна и динамиката.
С течение на времето още два модела са представени в Северна Америка – произвежданият в САЩ пълноразмерен луксозен SUV Infiniti QX през януари 2004 г. и спортният луксозен седан Infiniti M през май 2003 г. В края на 2007 г. Infiniti EX се присъединява към гамата, последвано от второто поколение на G и FX. Уникалният G Cabio дебютира през лятото на 2009 г. Третото поколение на Infiniti M ще бъде представено през пролетта на 2010 г., а първият хибрид на Infiniti - 2011 Infiniti M Hybrid, ще го последва година по-къснo.
Докато първите години са посветени на развитието на Infiniti в Северна Америка, през 1996 г. Infiniti започва нов етап на разрастване, стартирайки продажбите си в Средния изток, последван от Taiwan през 1997 г., Южна Корея през 2005 г., Русия през 2006 г. и Украйна и Китай през 2007 г. Infiniti стъпва и в Европа, стартирайки в края на 2008 г. Днес автомобилите Infiniti се продават в 35 държави, покривайки 93 процента от световния пазар на луксозни автомобили.
Първоначалната идея на Infiniti винаги да гледа напред към следващия хоризонт, символизирана чрез името и емблемата на Infiniti, продължава да е движеща сила в компанията и днес.
“Макар и автомобилният свят да се е променил с течение на годините, нашите традиции да предлагаме възможно най-високо ниво на динамика, лукс и обслужване на клиентите остават непроменени, казва Джим Райт, вицепрезидент на Infiniti, отговарящ за Европа и Средния изток. - С цяла гама модерни и нови продукти и пълно себеотдаване към обслужването на клиентите, ние гледаме напред към следващите 20 години.”