Девети пореден месец южнокорейската компания Hyundai Motor Company отбелязва сериозен ръст в продажбите. Това сочат данните, разпространени от Асоцианията на автомобилостроителите в Европа (АСЕА).
С продадените през октомври в Стария свят 26 194 бройки фирмата отбелязва растеж от 31,9 процента в сравнение със същия период на миналата година. От началото на годината в Европа са продадени общо 287 381 автомобили Hyundai, с което компания бележи ръст от 24,2 процента, като се се има предвид, че за този период пазара се е свил с 5 процента.
Същевременно Hyundai Motor Company е увеличил и пазарния си дял от началото на 2009-та на 2,4 процента, докато през първите десет месеца на 2008-ма този показател е бил 1,8 процента.
Лидер по продажби в гамата на Hyundai за тази година са малките автомобили. От януари до октомври 2009-та са продадени 92 000 броя i10 - два пъти повече отколкото за същия период на миналата година. Междувременно новият i20 изигра важна роля в преразпределението на пазара в В-сегмента от появата си в салоните за продажби през първото тримесечие на тази година, донасяйки на компанията ръст от 28 процента в този клас. Проектираният и произведен в Европа i30 също продължава да се радва на огромен интерес, доказателство за което е ръста в продажбите от 40 процента в сравнение със същия период на 2008-ма.
„Изключително доволни сме да видим резултатите от усилията, които полагаме за увеличаване на пазарния дял през тази година”, каза Алън Ръшфорт, вицепрезидент на Hyundai Motor Europe. „Докато голяма част от компаните в нашата индустрия бяха принудени за съкращават разходите си, ние заложихме на агресивния маркетинг и резултатите говорят сами за себе си. Продажбите се увеличиха значително в трите ни най-големи пазара – в Германия с 37 процента, във Великобритания – с 83 процента и в Италия – с 65 процента.