1. Novsport
  2. Автоновини
  3. G-POWER X6 TYPHOON RS ultimate V10: Петият елемент

G-POWER X6 TYPHOON RS ultimate V10: Петият елемент

Стандартният двигател на X6 M (4.4 V8 с 555 к.с. и 680 Нм) е „наистина впечатляващ“, признават от G-POWER в официалния си пресрилийз, но по никакъв начин не може да се сравнява с петлитровия V10 от BMW M5 и емоцията, която рожбата на M GmbH предизвиква.

G-POWER X6 TYPHOON RS ultimate V10: Петият елемент

Инженерите от G-POWER винаги са ни изненадвали приятно, но с последното си творение те надхвърлиха всички очаквания. X6 TYPHOON RS ultimate V10 е най-бързият SUV и от него ще бъдат произведени само 5 бройки.

 
Стандартният двигател на X6 M (4.4 V8 с 555 к.с. и 680 Нм) е „наистина впечатляващ“, признават от G-POWER в официалния си пресрилийз, но по никакъв начин не може да се сравнява с петлитровия V10 от BMW M5 и емоцията, която рожбата на M GmbH предизвиква. Това е причината немският тунер да инсталира под капака на X6 доказалия се V10, макар и след серия модификации.

Работният обем на двигателя е увеличен от 5 на 5,5 литра, системата за принудително пълнене е заимствана директно от G-POWER M5 HURRICANE RR (компресорите са ASA T1-316, интеркулерите са с водно охлаждане), буталата, мотовилките, буталните болтове, коляновият вал са изработени специално за този модел, софтуерът е препрограмиран, което в комбинация с още куп промени води до окончателните 900 к.с. при 8000 об./мин и 870 Нм при 6800 Нм.
Какъв е крайният резултат? Ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,2 секунди, от 0 до 200 км/ч за 13 секунди и максимална скорост от 330 км/ч – постижения, с които нито един SUV или в случая SAV не може да се похвали.
 
Бодикитът на X6 TYPHOON RS ultimate V10 е заимстван директно от програмата TYPHOON RS. Спирачната система обаче е разработена специално за модела, като включва 410-милиметрови карбон-керамични дискове и шестбутални апарати. Обратното ускорение, което гарантират от G-POWER е „по-високо от земното“, но с отрицателен знак, а същевременно цялата спирачна система е с 50% по-лека от стандартната.
 
Мерките за отслабване, предприети от G-POWER, продължават с отстраняването на „тежката“ x-Drive система за двойно предаване, с изпускателната система от титан и четирите карбонови седалки, което в комбинация прави X6 TYPHOON RS ultimate V10 със 150 кг по-лек от стандартната версия. Пакетът се допълва от трикомпонентните 23-цолови колела G-POWER SILVERSTONE RS с гуми на Michelin (315/25 ZR 23).
 
Що се отнася до интериора, то неговото оформление зависи изцяло от желанието на клиентите, обещават от G-POWER. А те ще бъдат максимум пет в целия свят, тъй като серията ще бъде ограничена на пет бройки.
 
Хакинен сравни Формула 1 с тенис

На корта Хамилтън би имал предимство, смята бившият пилот

Себастиен Ожие спечели осма титла във WRC след триумф в Рали Монца (ВИДЕО)

Французинът имаше сериозен късмет, след като още в първата отсечка докосна един от бетонните блокове на множеството шикани по виражите на „Монца“

Евънс с минимален аванс пред Ожие на Рали Монца (ВИДЕО)

Трети след първите седем отсечки се движи Тиери Нювил

Автомобилна федерация на България отговори ударно на ММС

Вижте истината, с подпис и печат…

Нювил води със 7 десети на Еванс в Каталуня (ВИДЕО)

Състезанието приключи за Такамото Кацута, който блъсна своя Yaris в крайпътна мантинела

Мартин Чой: Не очаквах подиума, но съм много щастлив и още ме държат емоциите

Българинът отчете най-успешния сезон в кариерата си

Спортът и мачовете по телевизията днес

Вижте неделната програма

ОБЗОР: След първия ден на рали „Стари Столици“ (ВИДЕО+СНИМКИ)

Мартин Сурилов и Здравко Здравков над всички след 4-те отсечки в събота

27 екипажа са заявили участие на рали "Стари столици"

Последният кръг от националния шампионат ще се състои на 9 и 10 октомври