Един от най-ярките концептуални автомобили през последните години - BMW Vision Efficient Dymamics, може да влезе в серийно производство под името BMW M8. Според вътрешна информация, баварският концерн е стартирал подготовката за серийно производство на машината.
BMW Vision Efficient Dymamics направи истински фурор с появяването си заради супер-умелото съчетание на стилна външност и направо фантастична техническа част. Навярно възторжените отзиви на пресата и заинтересоваността на потенциалните купувачи е накарало ръководството на BMW да стартира серийната част на проекта. Пък и напускането на концерна от Формула 1 неведнъж беше обяснявано със сериозното намерение на баварците да се съсредоточат не върху разработката на болиди за състезанията, а върху високотехнологични серийни модели.
Сред стратегическите цели на марката сериозно се посочват намерението тя да стане най-напредничава в техническо отношение в света, а автомобилите BMW да са своеобразен "еталон" за всички други автопроизводители. Именно BMW Vision Efficient Dymamics някак си най-добре попада във фокуса на тази концепция, и навярно заради това на проекта е била дадена зелена улица към производство.
В момента никой автопроизводител на предлага на пазара хибриден супер-автомобил, въпреки че подобни разработки имат и Ferrari, и Porsche. Заради това BMW има нелош шанс да стане първи на пазара. ВMW Vision Efficient Dymamics, независимо от статута на концепт, имаше само едно "слабо място" - експерименталния си дизелов мотор. За да не се губи излишно време, баварците са решили да го заменят с бензиновия петлитров атмосферен V10 с мощност 507 к.с. от BMW M5. В комбинация с него ще работят два електромотора с мощност 80 и 90 к.с. - по един на всяка ос.
Литиево-йонните акумулатори с повишен капацитет ще позволят на колата да измине около 50 км само на ток, а при включване и на основния мотор, разходът на гориво няма да задмине цифрата от 4 литра на 100 км пробег. Навярно реалният разход ще е по-висок, но на фона на апетита на BMW M5 този показател си е направо фантастичен. Пълното зареждане на акумулаторите ще отнеме 2,5 часа, което също е добро постижение.
Ускоряването от място до 100 км/ч е за 3,8 сек, а максималната скорост надхвърля 300 км/ч. Бъдещото BMW M8 ще бъде изключително лек за категорията си автомобил, заради широкото използване в неговата конструкция на алуминий и композитни материали, а остъкляването ще е поликарбонатно.
Навярно серийната машина външно ще се различава от прототипа, но общата дизайнерска концепция ще бъде запазена. Ако всичко върви по план, първите серийни BMW M8 трябва да се появят в продажба през 2012 година. Още е рано да се говори за цени, но едва ли нивото ще е под 150 000 евро.
Auto-press.net